|

Főoldal > Jól teljesítő szervezet


 A jól teljesítő szervezet olyan vállalkozás, amely...

"A jól teljesítő szervezet olyan vállalkozás, amely hosszabb idő elteltével is folyamatosan kimagasló eredményeket produkál, az alkalmazottak legnagyobb megelégedése és elkötelezettsége mellett."

(Ken Blanchard: Vezetés magasabb szinten. Eredményesség emberközpontú módszerekkel, HVG könyvek, 2010. 29.old)


A vezetés alakítja a szervezetet, céget, intézményt jól teljesítő szervezetté. Vezetői odafigyelés hiányában a szervezet elindulhat akár a hanyatlás irányába is. A jó hír az, hogy a helyzet bármikor visszafordítható, de ehhez kellő idő és megfelelő szakértelem bevonása szükséges. A változás helyzetfelméréssel indítható, erre építhető a rövid és a középtávú cselekvési terv, amelynek fontos eszköze lehet egy saját szervezeti akadémia. A teljes folyamat tudatos változásmenedzsmentet igényel, közbenső mérésekkel.

 

I. HELYZETFELMÉRÉS: 

Helyzetfelméréssel állapítható meg a szervezet aktuális állapota. Jellemző-e a nyílt kommunikáció? Van-e vonzó jövőkép, küldetés, és indultak-e ezt lekövető koherens szervezeti projektek? Jellemző-e a folyamatos tanulás, az önfejlődés? Ösztönzőek-e a folyamatok, a struktúrák? Boss vagy leader áll a szervezet élén? Hogyan működik a hatalommegosztás, és van-e valódi bevonás a döntésekbe? Követik-e, kommunikálják-e a vevői eredményeket? A szervezeti önismeret az alapja minden változtatásnak, enélkül nem lehet reális sem a diagnózis, sem a kezelési terv. Tudni kell, hogy honnan hová tartunk!

 

Hogyan lehet egy jól teljesítő szervezetet kialakítani? 

Itt bővebben olvashat erről.

 

Szervezeti akadémia szakértőnkről ITT olvashat.

 

II. CSELEKVÉSI TERV:

A helyzetfelmérés megmutatja a szervezet valódi állapotát, és a cégek, intézmények esetében is a kellő önismeret és őszinteség elengedhetetlen a fejlődéshez. A hiányok őszinte feltárása lehetővé teszi a korrekciót, az erősségek megismerése pedig stabiL alapokat nyújt a jövőbeli fejlődéshez. Egy ésszerű intézkedési tervvel rövid-, közép- és hosszútávú akciókat tervezhetünk a rossz gyakorlatok megszüntetéséhez és új, jó gyakorlatok és struktúrák kialakításához. A tervezés során a saját szervezeti akadémiánk akcióképességét használjuk ki: tervezzünk képzéseket, workshopokat, információmegosztó eseményeket és kommunikációs akciókat, ahol a változásokat a megfelelő körben és a megfelelő időben kommunikálhatjuk. Szervezetfejlesztő bevonása célszerűnek mutatkozhat a hosszú távú eredményesség érdekében.

 

III. SZERVEZETI AKADÉMIA*:

Egy saját, belső szervezeti (képzési) brand, egy céges akadémia kiváló eszközül szolgálhat az intézkedési tervben foglaltak megvalósításához. Nagyszerű kommunikációs eszközöket biztosíthat a szervezet (dolgozók, vezetők, szakmai érdekeltek, beszállítók) irányába. Ennek keretében kialakítható egy belső hírlevél, saját projektkonferenciák, éves szakmai nagykonferencia, saját kiadványok, trendi előadók vonhatók be. A dolgozói közösség is megmozgatható a kommunikációs és képzési célok érdekében.

 

Szervezeti akadémia szakértőnkről ITT olvashat.

Hihetetlen elköteleződést építhet, ha a dolgozók lehetnek a céges hírlevél szerkesztői és szerzői, ha szakmai kompetenciáikat publikálhatják a vállalati kiadvány hasábjain, esetleg a jó gyakorlatokat ők maguk mondhatják el munkatársaiknak a féléves projektkonferencián. Kialakíthatunk társasági és szakmai rendezvényeket, rendszeres és eseti összejöveteleket, tervezhetünk dolgozói vagy vezetői programokat, és akár meghívhatunk külsős előadót is a legfrissebb trendek követése érdekében (pl. mesterséges intelligencia, szakképzések, technológiai fejlődés stb.)

 

 

Jó gyakorlatok: Küldetés és vízió kommunikációja, valamint jogi ismeretterjesztő
anyagok továbbképzéshez a drnemethlaw.hu szakértőjétől (2012-2014)

 

Hogyan lehet egy jól teljesítő szervezetet kialakítani

 

IV. VÁLTOZÁSMENEDZSMENT: 

A helyzetfelméréssel feltárt - esetleg kedvezőtlen vállalati - állapot átalakításához változásmenedzsment szaktudás is szükséges. Nem mindegy, hogy a változások mikor, hogyan zajlanak, ezek kommunikációja hogyan valósul meg. A kommunikáció és az érintettek bevonása a saját szervezeti akadémia keretében tudatosan megtervezett intézkedési és cselekvési tervvel történhet. Ha a közbenső eredményeket is kellő mértékben megosztjuk az érintettekkel, közérthetően, élményszerűen és fókuszáltan adjuk át az ismereteket, biztosak lehetünk abban, hogy elérjük vezetői célunkat, a szervezet megújítását

 

Amennyiben ezek a gondolatok inspirálták Önt, hogy közösen hozzuk létre
az Ön hosszú távon is jól teljesítő szervezete
számára a saját céges akadémiát, stratégiai szemlélettel,
most kérjen ajánlatot:

írjon a  szervezetiakademia[at]drnemethlaw.hu  címre,
és szakértőnk hamarosan válaszol.

 

Szervezeti akadémia szakértőnkről ITT olvashat.

 

 

* A saját szervezeti akadémiai szervezetfejlesztési definícióját és know-how-ját Ken Blachard JTSZ (HPO - High Performing Organization) SCORES modelljét alapul véve, valódi, saját felépítésű szervezeti (vállalati) akadémián hosszú távon is kipróbált modellként ajánljuk az Ön figyelmébe. C) Jogtulajdonos: Németh Gabriella dr.iur. PhD, LL.M, főiskolai docens (METU), tudományos főmunkatárs (SZTE). LinkedIn: https://hu.linkedin.com/in/drnemethgabriella


Szakértői kompetenciánk

 Több  évtizedes  vezetői, felügyeleti, jogi  tapasztalat;
 
Stratégiai szemlélet, hosszú távú építkező attitűd;
 
Szervezeti akadémia:  tervezés, működtetés, változásmenedzsment, vállalatirányítás (Zrt. 8+ év, 140+ munkavállaló, 500+ beszállító, 20+ telephely, képzések és
projektkonferenciák);
 
Kiváló kommunikációs készség, projekt-menedzsment tapasztalat;
 
Tudományos igényesség, komplexitás, felsőoktatási gyakorlat:   rendszerezett tudás. közérthetően;
 
Több évtizedes jogi gyakorlat, erős kockázatkezelési szemlélet.


A DR.NÉMETH GABRIELLA -  DRNEMETHLAW ügyvédi iroda  tevékenysége jelenleg szünetel.

 

Jelenleg igénybe vehető szolgáltatás: üzleti és szervezeti akadémia tanácsadás és oktatás. 

 

szervezetiakademia
[at]drnemethlaw.hu

 

REFERENCIÁK


Ez a weboldal a dr.Németh Gabriella Ügyvédi Iroda szellemi terméke, és a 'drnemethlaw.hu since 1996' logó valamint a 'Jogi Navigátor' elnevezés irodánk védjegyoltalma alatt áll. A weboldal tartalmak másolása, változatlan vagy nagymértékben azonos tartalmú szöveges és képi átvétele és bármilyen egyéb (nyomtatott anyagok, vagy előadások) felhasználása hozzájárulásunk nélkül tilos vagy díjköteles. Amennyiben tematikus oldalaink tartalmát harmadik személyek honlapján bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleljük, másolt oldalanként (másolt oldalnak minősül az adott oldalról legalább egy bekezdésnyi szöveg változatlan átvétele) 800 Euro összegű kötbért számlázunk a jogtalan felhasználónak. A jogosulatlan védjegybitorlásért alkalmanként 1500 euró kötbért érvényesítünk. A másolással a védjegybitorlással, bármilyen jogosulatlan átvétellel a felhasználó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást. - (C) 2010. - www. drnemethLAW.hu Tájékoztatjuk az érdeklődőket, hogy bizonyításhoz közjegyzői internetes tartalomtanúsítást alkalmazunk, amely közokirat, és amelynek költségét a kötbérrel együtt a jogtalan felhasználóra hárítjuk.

A honlapon elérhető tartalom nem minősül konkrét jogi tanácsadásnak, ajánlattételnek vagy erre történő felhívásnak. Célja, hogy az érdeklődő maga tájékozódjon a dr.Németh Gabriella Ügyvédi Iroda létezéséről, fő tevékenységeiről és szakterületeiről. A honlap a Magyar Ügyvédi Kamara Elnökségének "Az ügyvédi honlap tartalmáról" szóló 2/2001 (IX.3.) számú állásfoglalásának figyelembe vételével is készült.

Készítette: On-Team Kft. Szoftver: SurfaceLight