"A jól teljesítő szervezet olyan vállalkozás, amely hosszabb idő elteltével is folyamatosan kimagasló eredményeket produkál, az alkalmazottak legnagyobb megelégedése és elkötelezettsége mellett." (Ken Blanchard: Vezetés magasabb szinten. Eredményesség emberközpontú módszerekkel, HVG könyvek, 2010. 29.old)
A vezetés alakítja a szervezetet, céget, intézményt jól teljesítő szervezetté. Vezetői odafigyelés hiányában a szervezet elindulhat akár a hanyatlás irányába is. A jó hír az, hogy a helyzet bármikor visszafordítható, de ehhez kellő idő és megfelelő szakértelem bevonása szükséges. A változás helyzetfelméréssel indítható, erre építhető a rövid és a középtávú cselekvési terv, amelynek fontos eszköze lehet egy saját szervezeti akadémia. A teljes folyamat tudatos változásmenedzsmentet igényel, közbenső mérésekkel. I. HELYZETFELMÉRÉS: Helyzetfelméréssel állapítható meg a szervezet aktuális állapota. Jellemző-e a nyílt kommunikáció? Van-e vonzó jövőkép, küldetés, és indultak-e ezt lekövető koherens szervezeti projektek? Jellemző-e a folyamatos tanulás, az önfejlődés? Ösztönzőek-e a folyamatok, a struktúrák? Boss vagy leader áll a szervezet élén? Hogyan működik a hatalommegosztás, és van-e valódi bevonás a döntésekbe? Követik-e, kommunikálják-e a vevői eredményeket? A szervezeti önismeret az alapja minden változtatásnak, enélkül nem lehet reális sem a diagnózis, sem a kezelési terv. Tudni kell, hogy honnan hová tartunk! Hogyan lehet egy jól teljesítő szervezetet kialakítani? Itt bővebben olvashat erről. Szervezeti akadémia szakértőnkről ITT olvashat.
II. CSELEKVÉSI TERV:A helyzetfelmérés megmutatja a szervezet valódi állapotát, és a cégek, intézmények esetében is a kellő önismeret és őszinteség elengedhetetlen a fejlődéshez. A hiányok őszinte feltárása lehetővé teszi a korrekciót, az erősségek megismerése pedig stabiL alapokat nyújt a jövőbeli fejlődéshez. Egy ésszerű intézkedési tervvel rövid-, közép- és hosszútávú akciókat tervezhetünk a rossz gyakorlatok megszüntetéséhez és új, jó gyakorlatok és struktúrák kialakításához. A tervezés során a saját szervezeti akadémiánk akcióképességét használjuk ki: tervezzünk képzéseket, workshopokat, információmegosztó eseményeket és kommunikációs akciókat, ahol a változásokat a megfelelő körben és a megfelelő időben kommunikálhatjuk. Szervezetfejlesztő bevonása célszerűnek mutatkozhat a hosszú távú eredményesség érdekében. III. SZERVEZETI AKADÉMIA*:Egy saját, belső szervezeti (képzési) brand, egy céges akadémia kiváló eszközül szolgálhat az intézkedési tervben foglaltak megvalósításához. Nagyszerű kommunikációs eszközöket biztosíthat a szervezet (dolgozók, vezetők, szakmai érdekeltek, beszállítók) irányába. Ennek keretében kialakítható egy belső hírlevél, saját projektkonferenciák, éves szakmai nagykonferencia, saját kiadványok, trendi előadók vonhatók be. A dolgozói közösség is megmozgatható a kommunikációs és képzési célok érdekében. Szervezeti akadémia szakértőnkről ITT olvashat.Hihetetlen elköteleződést építhet, ha a dolgozók lehetnek a céges hírlevél szerkesztői és szerzői, ha szakmai kompetenciáikat publikálhatják a vállalati kiadvány hasábjain, esetleg a jó gyakorlatokat ők maguk mondhatják el munkatársaiknak a féléves projektkonferencián. Kialakíthatunk társasági és szakmai rendezvényeket, rendszeres és eseti összejöveteleket, tervezhetünk dolgozói vagy vezetői programokat, és akár meghívhatunk külsős előadót is a legfrissebb trendek követése érdekében (pl. mesterséges intelligencia, szakképzések, technológiai fejlődés stb.) Jó gyakorlatok: Küldetés és vízió kommunikációja, valamint jogi ismeretterjesztő anyagok továbbképzéshez a drnemethlaw.hu szakértőjétől (2012-2014) Hogyan lehet egy jól teljesítő szervezetet kialakítani? IV. VÁLTOZÁSMENEDZSMENT: A helyzetfelméréssel feltárt - esetleg kedvezőtlen vállalati - állapot átalakításához változásmenedzsment szaktudás is szükséges. Nem mindegy, hogy a változások mikor, hogyan zajlanak, ezek kommunikációja hogyan valósul meg. A kommunikáció és az érintettek bevonása a saját szervezeti akadémia keretében tudatosan megtervezett intézkedési és cselekvési tervvel történhet. Ha a közbenső eredményeket is kellő mértékben megosztjuk az érintettekkel, közérthetően, élményszerűen és fókuszáltan adjuk át az ismereteket, biztosak lehetünk abban, hogy elérjük vezetői célunkat, a szervezet megújítását. Amennyiben ezek a gondolatok inspirálták Önt, hogy közösen hozzuk létre az Ön hosszú távon is jól teljesítő szervezete számára a saját céges akadémiát, stratégiai szemlélettel, most kérjen ajánlatot: írjon a szervezetiakademia[at]drnemethlaw.hu címre, és szakértőnk hamarosan válaszol. Szervezeti akadémia szakértőnkről ITT olvashat. * A saját szervezeti akadémiai szervezetfejlesztési definícióját és know-how-ját Ken Blachard JTSZ (HPO - High Performing Organization) SCORES modelljét alapul véve, valódi, saját felépítésű szervezeti (vállalati) akadémián hosszú távon is kipróbált modellként ajánljuk az Ön figyelmébe. C) Jogtulajdonos: Németh Gabriella dr.iur. PhD, LL.M, főiskolai docens (METU), tudományos főmunkatárs (SZTE). LinkedIn: https://hu.linkedin.com/in/drnemethgabriella
|